كاهش هدرمندي انرژي‌ها
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
كاهش هدرمندي انرژي‌ها
نوشته شده در 12 دی 1389
بازدید : 26
نویسنده : مولوی
خاري كه از زمين در مي‌آيد، از اول سرش تيز است. مگر اين كه دست بيگانگان در كار باشد.هر طرح و برنامه‌اي هم كه قرار است پياده شود، از اول مشخص است كه موفق خواهد شد يا ناموفق خواهد شد.

جاي دوري نمي‌رويم كه نگران شويد. همين طرح هدفمند كردن يارانه‌ها كه سال‌ها قرار بود به مرحله اجرا درآيد، اما در نمي‌آمد؛ هنوز دو هفته‌اي از آغاز اجراي آن نگذشته كه آثار مثبت آن در مملكت دارد به تدريج خودش را نشان مي‌دهد.

دولتمندي هدفمند:

باش تا صبح دولتش بدمد

كاين هنوز از نتايج سحر است

هدفمند كردن چيزهاي ديگر: با عنايت به موفق بودن اصلاح قيمت انرژي‌ها و هدفمند كردن يارانه‌ها، به نظر مي‌رسد كه اگر در پاره‌اي چيزهاي ديگر هم طرح هدفمند كردن آنها را پياده كنيم؛ شايد بيش از پيش شاهد موفقيت آن چيزها باشيم.

1ـ هدفمند كردن بعضي سخنراني‌ها: مسوولان و مديران ما البته هميشه سخنان ارزنده و كوبنده‌اي در مسائل مختلف دارند، اما اگر هماهنگي و هدفمندي بعضي از اين سخنراني‌ها اندكي بيشتر شود، به‌طور قطع به هدف اجابت مقرون‌تر خواهد بود. بي هدف حرف زدن، مثل بي‌هدف تير رها كردن است. البته اين مطلب شامل ملت هم مي‌شود. همچنين خود بنده نگارنده!

2ـ هدفمند كردن به هم رسيدن‌ها: بسياري از زندگي‌هايي كه متأسفانه به طلاق و جدايي مي‌انجامد، ما تحقيق كرديم ديديم به خاطر اين بوده كه طرفين هيچ شناخت درست و حسابي از ازدواج قشنگ نداشتند و همين جور بي‌هدف دست به ازدواج زده‌اند كه زده باشند. آن دانشمندان علوم اجتماعي هم كه پس از سال‌ها تحقيق به اين نتيجه رسيده بودند كه علت اصلي طلاق، ازدواج است؛ به طور مسلم درخصوص همين‌گونه ازدواج‌هاي بي‌هدف و باري به هر جهت بوده است. در حالي كه يك ازدواج هدفمند هرگز به فروپاشي منجر نمي‌گردد؛ مگر با توافق طرفين كه بيخود مي‌كنند سر يك همچين چيز بدي توافق كنند. مگر خانواده، شهر هرت است؟

3ـ هدفمند كردن درس خواندن‌ها: قبول شدن در دانشگاه براي عده‌اي انگار تبديل به يك پز اجتماعي و يك شغل موقت ـ علي الصّداق المعلوم! ـ شده است كه وقتي از طرف مي‌پرسند جنابعالي الان چه‌كار مي‌كنيد؟ سريع‌السير بگويد: با اجازه شما دانشجو هستم؛ و دهن طرف را بلاتشبيه مثل دروازه قديم شهر ببندند. اگرچه از سابق مي‌گفتند كه نمي‌شود بست.

بايد دانش آموزان و دانشجويان ما ياد بگيرند كه هدفمند درس بخوانند و مسوولان آموزشي و دانشگاهي ما هم اين نكته را مدنظر داشته باشند كه رشته‌هاي هدفمند در دانشگاه تأسيس كنند. چنان نشود كه مثلا تعداد مهندسان كشاورزي ما بيشتر از جمعيت كشور و كشاورز باشد. دانشجو هم وقتي درسش به خير و خوشي تمام مي‌شود، مدرك به دست، نداند كه حالا مي‌خواهد چه كار كند كه هم خودش راضي باشد، هم خانواده مادر زنش!

رضا رفيع



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: